Irael's Confessions

Friday, September 22, 2006

Lectie la zoo

Ieri, la zoo, am primit o lectie de viata sau chiar de educatie a copiilor.
Am constatat cu surprindere ca a nascut leoaica, lupoaica, dar si porcusorii vietnamezi. Am vazut la fiecare cate trei pui.
Era ora mesei si ingrijitorii aduceau hrana. La vulpi am constatat cu uimire ca dintr-o vizuina de doar 1,5 m2 au iesit 8 exemplare platinate, negre. Intr-o alta cusca erau platinate albe.Gabi chiar a glumit: ,, Daca te faci platinata, sa nu fi ca cele negre".
Lupoaica avea trei pui, costelivi. Parea si ea istovita si usor naparlita. Cand a primit hrana, patru bucati de carne cruda, ne asteptam sa vedem cum isi hraneste puii.
A inghitit hulpav doua bucati. In acest timp, puii s-au apropiat, timid, de celelalte doua. Erau imposibil de mancat. Se invarteau in jurul lor, morsicau fara sa poata desprinde nici macar o bucatica. Unul din pui s-a apropiat de mama. Ea l-a indepartat cu brutalitate. Puiul a facut uz de toate farmecele si gratia lui ingenua. Mama, neinduplecata, isi vedea mai departe de ciosvarta a treia, din care, totusi, s-a desprins o bucatica pe care puiul a inghitit-o imediat. Ceilalti doi pui au inceput o disputa acerba pentru ce-a de-a patra bucata. Maraiau amenintator, se impingeau, se muscau chiar. Era un exercitiu in lupta pentru existenta.Cu ratiunea noastra am fi vazut alimentatia lor cu totul altfel. Nu era necesara nici o disputa. Mama ar fi putut sa rupa bucati mici pentru pui si sa-i ramana si ei suficient. In lumea lor, insa, aceasta era o lectie de existenta. Puii trebuiau sa lupte pentru hrana, sa invete asta inca de la inceput. Astfel, cei doi pui s-au luptat cu inversunare pentru bucata pe care mama le-a lasat-o intentionat. Ea n-a intervenit deloc. Puiul care reusise sa prinda o bucatica de carne s-a ghemuit langa mama care-si facea indiferenta siesta. Remarcam ca este cel mai intremat, poate era favoritul. Ceilalti doi se luptau inca pentru bucata indestructibila. Unul parea usor ranit, dar nu abandona. Inainte de a se fi decis invingatorul, am parasit disputa, gandind la eficienta educatiei la animale. Cred ca am primit cam tarziu aceasta lectie, dar nu inseamna ca n-o voi retine.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home