Irael's Confessions

Wednesday, September 20, 2006

Mama

Am stat numai cateva ore cu mama.Iarna
evit sa merg. E frig. Mama incalzeste
doar camera in care sta.Acum creste
ultimul nepot care are deja sapte ani.A crescut trei fete si tot atatia
nepoti.Cat am stat la mama, masa a fost plina
de bunatati. Ea n-a stat o secunda.
Mereu aducea altele si altele. Ma
ispitea cu tot ce stie ca-mi place.Ea
intotdeauna are. Nu stiu cum face.
Adesea mi-e greu sa gasesc ceva bun sa
servesc un musafir. La mama nu se
intampla niciodata. Ea are cu
asupra de masura.Nu sta o clipa. Mereu
iese sa mai aduca ceva. Trebuie sa se duca la un vecin, cu
lumanare. Se imbraca iute si nici nu
prind de veste cand dispare. Revine
repede. E al treilea care
se duce de cand n-am fost pe-acasa. Se aseaza in sfarsit langa mine. Dar nu
sta. Croseteaza o pereche de papuci de
lana pentru cumnatul cel mic. Scoate o
multime de sosete de lana pentru mine si
mai ales pentru Gabi. A facut pentru
toti. Privesc la Rares. Are niste sosete
liliputane (ca si piciorusele lui) din
lana alba cu doua dungulite albastre. Ma gandesc la cearsafurile si pernele
copilariei, toate brodate ales, de mama.
La cuverturile si fetele de masa
crosetate pe degetul cel mic, numai
inele. Sora cea mica a avut la un moment
dat ambitia sa faca si ea o fata de masa
ca a mamei. A abandonat foarte repede
decretand ca un om in mod normal nu
poate sa faca asa ceva. Mama a lucrat de
toate. Mult macrame. Covoare cusute pe
etamina, in muste. Fete de masa cu toate
broderiile imaginabile. Multe au ajuns
la surorile tatei.Fiecare dintre noi,
fetele, avem o colectie demna de o
expozitie. Multe le-am folosit cand eram
copii. Imi amintesc cate fete de masa am
patat cu cerneala. Fiecare era o opera
de arta. Asa ceva niciuna dintre noi nu
va mai face. Nici cozonaci, nici
cartabosi, toba, ori carnati ca la mama
acasa.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home