Irael's Confessions

Wednesday, November 14, 2007

Lecturi - Trestia revoltata

Nina Breberova TRESTIA REVOLTATA
Am primit aceasta carte de ziua mea. M-am bucurat ca prietenii mei stiu atat de bine sa aleaga carti.
Este povestea unei femei care ramane fidela unei iubiri din tinerete.
In viata fiecaruia se intampla ca dintr-odata, poarta trantita in nas sa se intredeschida, zabrelele sa se dea la o parte, nu-ul definitiv sa nu mai fie decat un poate, lumea sa se transfigureze, un sange nou sa ne curga prin vine. Aceasta-i speranta. Am obtinut o amanare. Verdictul unui judecator, al unui medic, al unui consul e amanat. O voce ne anunta ca totul nu-i inca pierdut. Tremurand, cu lacrimi de recunostinta in ochi, trecem in incaperea urmatoare, unde suntem rugati sa asteptam inainte de-a fi aruncati in abis.
,, Citeste-o si da-o unui prieten!" ( o carte)
Ea il numea pe Dimitrie Gherghievici ,, ,,secolul al nouasprezecelea".- Cum se mai simte secolul al nouasprezecelea? Cum te descurci cu secolul al nouasprezecelea?- Secolul al nouasprezecelea doarme, spuneam eu uneori...
Exista o viata ce se vede si o alta, necunoscuta celorlalti, ce ne apartine intru totul. Asta nu inseamna ca una este morala si cealalta nu, sau ca una este permisa si cealalta interzisa. Ci doar ca fiecare om, din cand in cand, scapa oricarui control, traieste in deplina libertate si in mister, singur sau cu altcineva, o ora pe zi, sau o seara pe saptamana, sau o zi pe luna. Si aceasta existenta tainica si libera continua de la o zi la alta, si orele continua sa curga unele dupa altele. Asemenea ore adauga ceva la existenta ta vizibila. Cu conditia ca ele sa nu-si aiba propria lor semnificatie. Ele pot fi bucurie, necesitate sau deprindere, in orice caz servesc la pastrarea unei linii generale. Cine n-a uzat de acest drept, sau a fost lipsit de el din pricina imprejurarilor va desoperi intr-o buna zi, cu surprindere, ca nu s-a intalnit niciodata cu el insusi. Nu ne putem gandi la asta fara un sentiment de melancolie. Mi-e mila de cei care in afara de momentele cand se afla in baie, nu sunt niciodata singuri.
no man`s land
Tu esti martea mea.
...viitorul meu ce mi se parea a nu fi posibil fara el, iar cu el irealizabil...
pisica atotstiutoare (se afla la Venetia)
...o fericire aproape insuportabila...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home